Rabu, 7 Februari 2018

05 November 2017

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Seperti yang saya cerita semalam, saya akan kemaskini blog ini dari masa ke masa... so untuk hari ini, saya nak masukkan cerita yang telah berlaku pada 05 November 2017 lalu. Rasanya bolehkan... just sharing... kejadian berlaku kereta saya terlibat kemalangan kecil seperti gambar dibawah :
Sakit hati jugak sebab salah pakcik tu... boleh di simpang tiga tu reverse kereta pula tapi malaslah nak kecoh-kecoh time tu lagipun orang da berumur dalam lingkungan 60an so kitaorang settle cara baik la. Pakcik tu sanggup keluarkan wang tuk baiki tapi saya taklah paksa dia bayar sepenuhnya sebab tengok pun cam orang susah... so saya suruh dia bayar ikut kemampuan la. Dijadikan cerita, bermula la pula kerja saya tuk cari bengkel untuk baiki kereta saya ni dan akhirnya saya jumpa brader ni dalam FB, kitaorang buat appointment... maka bermula proses membaiki kereta saya ni seperti gambar dibawah:
Dan akhirnya kereta saya berjaya dibaiki dan kos yang terlibat seperti berikut:
1. Cat fender sebelah kanan dan bumper termasuk ketuk - RM300.00
2. Lampu sebelah kanan (original) - RM295.00
JUMLAH KESELURUHAN - RM595.00
INILAH HASILNYA...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Teka Bunyi Apa Niee???

Assalamualaikum dan salam sejahtera, Hari ni admin nak upload satu video kereta saga blm admin... korang kena teka simptom kerosakan apa ...