Selasa, 18 Jun 2013

Lampu Signal Kereta Aku Tidak Berfungsi

Lampu signal (isyarat) kanan dan kiri tidak berfungsi. Setelah aku rujuk kat Proton SC yang terdekat mereka rekomen tukar SUIS ISYARAT KECEMASAN (Butang warna MERAH) dalam kereta saga aku rosak so jumlah yang terlibat seperti berikut:
Harga suis : RM34.00
Upah & tax : RM15.00
TOTAL : RM49.00
Antara punca kerosakan....
1. Lampu isyarat kecemasan digunakan terlalu lama (tidak diberhentikan)
2. Selalu mengunakan/ selalu menekan suis tersebut
3. Kualiti produk (suis) kurang memuaskan.

11 ulasan:

  1. aku pernah kene..pegi kat sc dia tukar baru sebab under warranty..kalau model selepas tahun 2010 memang dh fix problem tu

    BalasPadam
  2. Saga blm aku pon ada problem signal dengan double signal...aku rasa suis merah yang rosak...agak2 susah tak nak tukar...

    BalasPadam
  3. Kereta sy ada problem ni, tp xtau la suiz atau apa... Beter pg kt proton sc ye dr kedai biasa

    BalasPadam
  4. Kereta proton SAYA kekuatan 2013. Signal kereta tak berfungsi. Apa masalah agak2nya YA?

    BalasPadam
  5. Minta pencerahan......saya pernah tukar dulu.....the whole switch set kena tukar.....alarm switch, hazard switch dan heater switch....RM 70 juga harga itu barang.....soalan.....betul ke satu suis rosak kena tukar satu set?

    BalasPadam
  6. Signal saya pn rosak saga blm, dah 9 tahun pakai..emergency signal masuk ke dalam tp signal kiri kanan still bole guna ag nk repair dr ari tu lg, tu hold

    BalasPadam
  7. Baru tukar relay proton saga lama sebab lampu isyarat mamai ikut suka ia ada ketika nyala ada ketika tidak; kena tukar relaynya masuk upah segala RM60.

    Okey tak harga tu?

    BalasPadam
  8. Bila signal Proton Saga BLM ni x berfungsi, cuba tukar relay yg terletak dibawah steering belakang panel fius. Kalau masih x berfungsi juga, kena tukar suis lampu hazard yg warna merah tu. Itulah petualang sebenarnye.. Suis tu yg jadi mastermind kontrol lampu signal.. .Harga RM70, termasuk pemasangan.

    BalasPadam
  9. Jika korang ada masalah signal rosak korang chevk relay flasher unit

    https://www.tehokaw.com/2021/04/signal-kereta-rosak-tukar-relay-flasher.html

    BalasPadam

Teka Bunyi Apa Niee???

Assalamualaikum dan salam sejahtera, Hari ni admin nak upload satu video kereta saga blm admin... korang kena teka simptom kerosakan apa ...