Isnin, 8 November 2010

Problem IAFM Saga Blm

Saya merupakan salah seorang pemilik kenderaan Proton Saga Blm (Medium Line) sejak 4 Mei 2009. Setakat ini kereta masih dalam keadaan baik dan penggunaan kilometer telah mencecah 45000 cuma pada awal 2010 yang lalu kereta saya mengeluarkan bunyi yang kurang menyenangkan dan perkara ini telah saya rujuk ke Service Centre Proton yang berdekatan dan dimaklumkan "Intake Manifold" mengalami kerosakan.

Bagaimanapun, perkara ini dapat diatasi dengan penukaran alat yang dimaksudkan dengan yang baru tetapi proses ini mengambil masa hampir 3 bulan ini kerana proses tempahan alat tersebut mengambil masa yang panjang untuk dihantar dari pengeluar. Namun penantian telah berakhir dan saya dimaklumkan alat yang ditempah telah sampai dan saya telah membuat penukaran alat di Service Centre tersebut.

Sehingga kini kereta berada dalam keadaan baik walaupun perjalanan harian saya agak jauh dalam lingkungan 100 kilometer. Sebarang info berkaitan kereta Saga Blm bolehlah kita kongsi-kongsikan di blog ini. Terima Kasih...

1 ulasan:

Teka Bunyi Apa Niee???

Assalamualaikum dan salam sejahtera, Hari ni admin nak upload satu video kereta saga blm admin... korang kena teka simptom kerosakan apa ...